Logo & huisstijl ontwerp
voor jouw hippische onderneming
Corporate identity, branding, huisstijl. Het komt eigenlijk op hetzelfde neer en is zeker niet onbelangrijk voor jouw bedrijf. Je laat hiermee de persoonlijkheid, waarden en identiteit van jouw bedrijf zien. Daarmee maakt jouw bedrijf onderscheid van de rest en zorgt het voor herkenning bij huidige en potentiële klanten.
Een logo alleen maakt nog geen huisstijl. Branding is onderdeel van een compleet bedrijfsimago. We kennen allemaal de huisstijl van bijvoorbeeld Coolblue. Het herkenbare blauw, korte zinnen en de oranje bol. Zelfs als het logo niet zichtbaar weten de meeste van ons nog welk merk het betreft. Dit effect bereik je door consequent te zijn. Hierbij kan een huisstijlhandboek (of brandbook, net hoe het wilt noemen) van pas komen. Je voert deze stijl door in alle uitingen. Van de website, social media tot aan je visitekaartje.
In een huisstijlhandboek behandelen we uiteraard het logo, hoe dient deze gebruikt te worden en ook niet onbelangrijk; hoe vooral niet. Maar ook kleur, lettertypes en icons worden hierin besproken. In een uitgebreid handboek kun je zelfs aanspreekvormen en e-mailhandtekeningen noemen. Hoe meer mensen met de huisstijl werken hoe uitgebreider het handboek. Het opzetten en richting bepalen van de huisstijl is een groot project maar uiteindelijk zul je merken dat het gebruik ervan steeds makkelijker wordt. Door middel van een huisstijlhandboek kun je bijvoorbeeld templates laten maken voor presentaties en social media, zo ben je ervan verzekerd dat de stijl consequent wordt doorgevoerd.